Kort om mig
Jag är en mångsidig projektledare med bred sammansättning av kunskap och många års erfarenhet i ledande positioner från både privat och offentlig sektor. I mig finner ni en innovativ och strategisk organisations- och verksamhetsutvecklare.
Jag är en lagspelare som brinner för att skapa nätverk, samverkan och relationer. Har god insikt och förståelse för processer, arbetssätt och rutiner i tvärfunktionella och sektors överskridande organisationer. Jag arbetar lösningsorienterat och effektivt, är engagerad och drivande.
Under de senaste 15 åren har jag arbetat i olika roller där medverkan i styrgrupper samt i eller nära högsta ledningen varit en naturlig del av mitt uppdrag.
Jag hjälper er skapa moderna & hållbara kontor
Jag strävar efter att skapa moderna och hållbara kontor som främjar utveckling, effektivitet, kreativitet och välmående. Genom att använda modern teknik och hållbara lösningar minimerar vi energibehoven och gör kontoren smarta.
En bra arbetsplats bygger på tre delar i symbios: platsen, tekniken och människan. Visionen är att skapa flexibla kontor för dagens och framtidens behov.
Platsen
Arbetsplatsens design påverkar arbetssätt och beteenden. Rätt strategi kan innebära en mix av kontorsarbete och distansarbete för att stödja både företagskultur och fokuserat arbete.
Tekniken
Teknik möjliggör hybridarbete och ökar friheten att arbeta var som helst. Vi ser till att tekniken stödjer en flexibel och effektiv arbetsmiljö.
Människan
Människan är kärnan i arbetslivet. Vi främjar ett tillitsbaserat ledarskap som ger medarbetarna ansvar och frihet att styra sitt arbete. Vi fokuserar på att skapa arbetsmiljöer som höjer medarbetarnöjdheten.
Vill du veta hur jag kan hjälpa er att skapa en inspirerande och effektiv arbetsplats? Hör gärna av dig så berättar jag mer!
Utförda uppdrag:
-
Aug 2024 - Pågående
-
2023-04 - 2024-06
Projektet utredde hur LFV ska anpassa och utforma sina lokaler samt utveckla teknikstöd för de nya förutsättningar och arbetssätt som etablerats under senare år. Projektet resulterade i implementering av ett nytt typkontor för LFV där medarbetare ska trivas och välja kontoret som prioriterad arbetsplats. Det ska främja utveckling, effektivitet, kreativitet och välmående. För mig som projektledare har det inneburit ett nära samarbete och kontakt med såväl ledning som medarbetare. Jag har fått en bra och värdefull insyn och förståelse för LFVs verksamhet, arbetsprocesser och system.
-
2024-02 – 2024-06
Projektledare för Swedish Climate Symposium som ägde rum i Louis De Geer Konsert och Kongress, Norrköping 15-17/5. Jag är sammanhållande kontaktperson för SMHI och ansvarig för koordinering av konferensen.
-
2020-10 – 2023-12
Genomförd förstudie Etablering av Haga Science Center som ska ha sin bas i Gävleborg/Bergslagen. Syftet med detta center är att höja kunskapen inom teknik- och naturvetenskapliga ämnen och att attrahera och inspirera framtida medarbetare till industrin. Samtliga involverade i projektet arbetar med verksamhetsutveckling och för att etableringen ska bli av men mina särskilda områden är inom utformning av blivande lokaler samt att jag var samordnare och kontaktperson för samarbetspartners och blivande investerare.
-
2021-08 – 2024-08
Projektledare/ Enheten Ledningsstöd: Återstart Gävleborg var ett samhällsprojekt vars huvudsyfte var att tillsammans med länets olika aktörer, kraftsamla och bidra till länets positiva utveckling och framtid. Projektet stärkte och skapade sektoröverskridande samarbeten, samverkade både internt och externt i olika forum och kanaler. Man belyste länets styrkor och lyfte sådant som ger länet god publicitet.
Serviceinriktad myndighetsutövning: Tillsammans med Svenskt Näringsliv påbörjades ett arbete inom ramen för initiativet Återstart. Det handlade om att förbättra service, kontakt och samarbeten mellan myndigheten, företag och invånare. Att verka för ”en väg in” för företagare och medborgare när det gäller tillstånd, tillsyn, bemötande och service.
Projektledare Lokalprogrammet: Länsstyrelsen Gävleborg skapar just nu framtidens arbetsplats med verksamhetsanpassade lokaler och kontor som ska ge de bästa förutsättningarna för organisationen och medarbetarna. Jag projektledde förstudie och behovsutredning. Projektet har nu arbetat fram arbetsplatsstrategi utifrån behov och ett förändrat arbetssätt. Målet är att skapa en trivsam, modern, hållbar och funktionell arbetsplats där verksamhetens, avdelningars och medarbetares behov har beaktats.
-
2016-11 – 2020-10
Head of Visitor ServicesMitt uppdrag innefattade tre roller. Projektledare, Besöksverksamhetschef och Kontorschef.
Projektledare för stora och små fastighetsrenoveringar och inredning av Ovakos lokaler. Under 2017-2019 var jag Projektledare i en totalentreprenad där jag ansvarade för uppbyggnaden av Ovako Science & Visitor center. Jag hanterade hela projektet från planering, syfte, mål, budget, upphandling, kontrakt/avtal etc. Jag var ytterst ansvarig för genomförandet tillsammans med byggentreprenaden, arkitekter och byggnadstekniska konsulter. Med ett förflutet i inrednings-branschen samt drivit eget inredningsföretag ansvarade jag även för inredningsval, funktion, syfte och planering av lokalerna, allt från lunchrestaurang till kontorslokaler, omklädningsrum i tung industrilokal och hotellets kök
Ansvarade för utveckling av Ovakos besöksverksamhet. Drev hotell och restaurang, konferenser, möten, representation och event för Ovako. Verksamheten tog emot och guidade kunder, ägare, medarbetare och leverantörer. Men även externa gäster och representanter från svenskt näringsliv, politiker och utbildningsinstanser, detta var en viktig del av Ovakos marknadsföring och ansikte utåt, nationellt och internationellt.
Jag ingick i ledningsgruppen för Business Unit Hofors som Kontorschef och var ansvarig för enhetens kommunikationskanaler. Skapade rutiner, verktyg och utvecklade företagets bokningssystem. Implementerade LEAN i kontors-, besöks- och mötesmiljöer.
-
2014-05 – 2016-11
Exekutiv Assistent & KontorschefExekutiv Assistent till CEO, CFO. Ingick i koncernledningsgruppen i rollen som CEOs Assistent och som Kontorschef. Ansvarade för funktionalitet, effektivitet och medarbetares trivsel på huvudkontoret. Implementerade en ”LEAN” arbetsplats med
5S. Ansvarade för inköp och avtal för kontorsinredning, kontorsmaterial och profilprodukter. Projektledare för planering och genomförande av chefskonferenser och event för Ovako koncernen. Jag ansvarade även för samarbetet med fastighetsägare och upphandling av tjänster och serviceavtal.
-
2009-09 – 2014-04
Exekutiv AssistentExekutiv Assistent till VD, Deltog i den globala ledningsgruppen. Tjänsten innefattade planering och utförande av möten och resor över hela världen, ansvar för planering och genomförande av Management konferenser, möten och event.
Startade och byggde upp Sandvik Coromants globala Assistentnätverk.
-
2007 (01) – 2009 (08)
VD Assistent & KontorschefExekutiv Assistent till VD, administrativ samordnare och koordinator i ledningsgruppen för Sandvik Hard Materials (senare Hyperion).
